dinsdag 9 augustus 2011

Another busy day in paradise

                                           big brother is watching me...

Het is pas halverweg de dag! Eens kijken wat er al allemal gebeurd is..
Diverse keren uit geweest én met sukses! Gespeeld met GB Muffin en de Piep.
Ontmoeting met diverse kinderen en een mevrooi. Een klein kindje van dezelfde aantal weken als ik. Het kon alleen nog lang niet zo goed springen als ik en ook niet kwispelen, dat was wel jammer. Ervoor zat, in een soort horizontale dubbeldeks-buggy een ander kind. Dat had een aantal dennenappels verzameld, ze hadden zeker in het bos gewandeld.Het was ook een meisje net als ik. Alleen had zij krulhaar. Ik wil niet veel zeggen, maar zeker geen stamboom.. Ik sprong flink hoog ter begroeting maar ze trok haar handjes terug en liet bijna de dennenappels vallen. Haar moeder sprak haar sussend toe en toen keek ze niet meer zo zuur...ik probeerde haar zusje te likken, maar mijn baasje trok aan de halsband. De mevrooi die de buggy bestuurde, vond mij nogal leuk en glimlachte. Niet gek, want ik bén ook erg leuk, dat kan een blinde nog zien.
Verder ben ik meermaals op de foto gezet, binnen op actie-foto´s met mijn broer. En later buiten op een veldje. Ik hou wel van werken op locatie, je komt nog eens ergens...Daar likte ik lekker aan de grassprieten waar nog druppels water op zitten. Ben ik nl. gek op! Zoals vanmorgen met de regen, water overal om je heen!
Even heb ik in de bench gezeten. Ik zette een flinke keel op, maar ik kreeg een vinger voor mijn gezicht en alweer ´Foei!´ te horen! Het baasje ging weg en we waren alleen . Toen ben ik maar gaan liggen, want dan is er niks meer aan...ik sliep nog toen die terug kwam. 
Ik heb de boel ook onderzocht. De grote stoel van Muffin, daar kun je lekker onder kruipen, alleen mijn achterste past er niet meer onder. Dat komt, omdat ik al een grote meid ben(zegt het baasje tenminste) Er zat wel wat stof onder, ze zaten op mijn kop. Mijn baasje moest er van lachen... Na de onderkant kwam de bovenkant aan de beurt. Ik moest even uitproberen, maar na drie pogingen was het de 4e sprong raak! En zat ik pontificaal op het kussen van GB Muffin. Ik rook wat, graafde naar wat er onder lag, maar verder viel er niet zoveel te beleven. Ik werd gesommeerd er af te gaan. O ja, we zijn ook nog de andere kant op gelopen buiten. Ik had aar geen zin in en ging prompt met mijn achterwerk op het asfalt zitten. Maar die baas van mij is zo eigenwijs. Ik moest en zou...nou toen heb ik maar toegegeven. Langs een groot bos met bomen, waar het hard waaide. Alle bomen wiegden in de wind en ook de struiken en het gras gingen op en neer. Na het bos liep ik op een randje met een hek er op. Ik keek door het hek en werd meteen duizelig.Erreg diep daar, ik zat me toch hoog!  Heel raar ook, allemaal blikken met wielen er onder. Ze reden onder mijn poten en buik door! En ik hoorde ze gaan...brrrm, brrrm. Aan de achterkant van mij ook van die dingen. Ik weet niet wat het waren, maar bij ons op de boerderij waar ik met pap en mam woonde en mijn broertjes en zusjes, had je die niet. We liepen nog even over het asfalt. Daar was weer zo´n hek. Maar toen ik daar doorheen keek zag ik die dingen onder mijn buik uit komen en dan weg gaan, heel ver en heel snel. Eentje maakte een gek geluid ´toehoet, toehoet´, ik schrok er van.  Ik ging zitten en piepte zachtjes. Mijn baasje pakte me op en ik piepte nog effe door. Hij liep gelukkig naar huis.
Tenminste dat dácht ik! Die domoor liep ons huis voorbij! ik liet het niet op me zitten en trok aan de lijn, zo hard ik maar kon. Hij liep terug en toen huppelde ik blij naar de deur. Je moet zo opletten met die mensen! Ze gaan zo mijn huis voorbij...maar goed dat ik zo slim ben. 
Heerlijke brokjes hebben wij wel! Ik eet ze meteen allemaal op. Stel je toch voor dat mijn GB Muffin komt en ze wegvreet voor mijn ogen. Dat kunnen we niet hebben! Nee, dat zal mij niet gauw gebeuren...
Ik doe nu even een tukje, ik kan wel aan de gang blijven met die mensen. Daarom zoek ik af en toe mijn eigen plekje op...hij kan me wat, die baas! Een pup heeft ook haar rust nodig...dan gaat ie maar wat anders doen hoor...Ben wel benieuwd wat we dadelijk gaan doen! Ik kan bijna niet wachten....het lijkt wel een droom....





2 opmerkingen:

  1. Gaaf zo verteld vanuit Pippi!
    En wat zal ze indrukken krijgen op zo'n dag, volgens mij ga jij dan ook dingen weer anders observeren.
    Mooie foto weer! (Blog ook natuurlijk!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles wordt anders, veel meer dan dat ik had verwacht. Je ´weet´ het wel, ergens in je achterhoofd, maar toch is het meer en ingrijpender en heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen