zondag 14 augustus 2011

1966- Het is kermis in het dorp. Ik sta bij de rups. Als die stopt, spring ik in het karretje. Ik vind het heerlijk, dat ronddraaien, hard en de kap die over mijn hoofd gaat. Voor mijn neus hangt een foto. Wat blauwig staan er vier mannen op. Ze dragen lichtblauwe pakken met langs de nauwe pantalons dunne donkere strepen. Wauw, dat zijn de Beatles. Zoef, daar gaan we. Later vergelijken we onze plekken. ´Waar zat jij?´ ´Bij de Beatles!´ ´Niet waar...´ Jawel, tot twee keer toe! Dat moet wel iets betekenen. Ik loop heel trots over de kermis...
2011- Ik zit achterover. Het is regenachtig. Ik bekijk een Blueray. Een film over John Lennon, die opgroeit in het Liverpool van de 60er jaren. Zijn leven vlot niet echt. Maar hij  ontdekt de muziek. In zijn taal herken ik het vette accent van Lancashire(ik kan dat nadoen, want ik bezocht mijn familie die daar woonde) Mooie film, mooi verhaal.  

1 opmerking:

  1. Heerlijk om te zien waar "muziek" vandaan komt.
    Ik kijk ook graag naar Het Uur van de wolf van de NTR op Nederland 3, dan zie je pas dat niet alles inderdaad glitter & glamour is, en niet iedereen zogenaamd die-hard Rock & Roll leeft.

    Groetjesss..

    BeantwoordenVerwijderen