zondag 10 februari 2013

Uitdaging dag 25


We naderen het einde van de uitdaging, nog maar 5 dagen te gaan, na deze dag. Nu een liedje dat je waarvan je moet lachen. 


Eigenlijk vind ik het lied Dodemansrit oftwel Troika van Drs. P. gezongen door Adele Bloemendaal nog leuker, maar You tube kent het niet, zeker te oud of zo. Ik heb haar een keer of drie life gezien, waarvan een keertje met Jenny Arean samen in een show. Ik hou erg van de mix van ernstige onderwerpen die ze op sublieme wijze behandelde en de bijne kinderlijk-ondeugende nummers met zwarte humor, die ze met uitgestreken gezicht ten tonele voert. Helaas is ze nu te oud om nog op te treden. De vleselijke woning laat haar in de steek en de huisbaas steekt geen hand meer uit. Toch blijft ze steengoed, wat mij betreft. Ik kan het niet laten om te bedenken, dat artiesten als deze internationaal ook veel hadden kunnen doen...

1 opmerking:

  1. Oh ja, prachtig mens! Ik zag laatst een stukje van een musical, gespeeld door Sanne Wallis de Vries en Paul Groot, een ode aan al haar werk. Gelukkig kon ze het zelf meemaken, en niet zoals vaak gedaan wordt pas NA iemands dood een ode brengen.
    Ze had zichtbaar genoten en was beretrots!

    MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen