zaterdag 9 februari 2013

Uitdaging dag 24

Een liedje dat je op je begrafenis wilt laten spelen. Goh, nog best moeilijk. Ik heb wel eens verteld aan mijn wederhelft dat ik een Tibetaanse mantra wilde laten horen en verder niks. Daar werd hij bij voorbaat al niet goed. Het geheel betekent een 108 maal gezongen zin in het Tibetaans en duurt zo´n slordige 45 minuten. Ik kan me voorstellen dat ie er niet blij van wordt(Ik kom dan niet zei die terecht). Aan de ene kant vind ik dat ik zelf best muziek mag uitzoeken, aan de andere kant merk ik er hoogstwaarschijnlijk niks meer van en hoort het gewoon bij het afscheid dat een stel mensen van me nemen, die van me houden.
Je hebt de neiging om mooie muziek uit te zoeken, maar ja, dat liedje blijft dan voor eeuwig en altijd geassocieerd met het gevoel dat je dan hebt en dat is jammer. Aan de andere kant wil je ook geen stom nummer hebben.
Karin Bloemen zei ooit daarom: neem maar het allerlelijkste wat je kunt vinden. Heb je dat tenminste niet....
Ik moet opeens denken aan die Engelse serie waarin een vader dood is en de dominee probeert te helpen met de muziekkeuze. Wat was vaders lievelingsnummer? vraagt ie keer op keer. Kunnen jullie dat gebruiken voor de crematie. De familie wimpelt het steeds af en uiteindelijk, dominee is vasthoudend, noemen ze het: Great balls of fire. Het mismoedige gezicht van de dominee spreekt boekdelen...nee, niet echt geschikt...
Ik heb het volgende uitgekozen(o.a.) al draagt het ook de goedkeuring van mijn lief niet...
Voorlopig ben ik er nog niet helemaal uit dus...al heb ik nog wel wat ideeën...

1 opmerking:

  1. Dat vind ik dan weer eigenwijs lekker, great balls of fire;-)

    Maar inderdaad moeilijk, aan de andere kant vind ik dat je best je favoriete ding mag laten spelen, tis tenslotte de laatste keer dat je iets voor degene die overlijdt kunt betekenen zogegezegd.
    Maar ja, beetje rekening houden met de aanwezigen is dan ook wel weer goed.
    Als ik al mijn favorieten zou laten spelen, dan duurt die crematie vast wel 2 maanden :-P

    BeantwoordenVerwijderen