donderdag 14 februari 2013

Uitdaging dag 29

Een liedje uit mijn jeugd. 

Het cocktail trio(what´s in a name?) was ongekend populair en scoorde hit na hit. De teksten waren onschuldig en grappig en we lagen in een deuk om wat ze iedere keer voor nieuws hadden bedacht. 
In die tijd waren we natuurlijk niet veel gewend, dus was een kinderhand gauw gevuld. 

Ik kan me herinneren dat in de zelfde periode we werden getrakteerd op serie als Winnetou en Old shaterhand en ook The last of the Mowhicans kwam wekelijks voorbij. Iets wat wij volop naspeelden buiten. Nog geen overschot aan senioren te zien, die de boel in de gaten hielden. Die heten toen Ouden van dagen en ´trokken´ van Drees, dus die mochten niet zeuren...
Ook serie´s als Rawhide, waarin cowboys als veedrijvers dwars door de VS trokken en maar kampeerden bij houtvuren en schoten op alles wat bewoog, vooral Apaches die hoog in de berg rondscharrelden en soms huifkarren met mensen meenamen op hun tocht. Later kwam Bonanza, nog zo´n zootje rauwdouwers waar de keurige vetkuifmannen in ons kikkerlandje stiekem stinkend jaloers op waren. Want zeg nou zelf, schieten, paaardrijden en ´s nachts slapen bij een kampvuur met sterke drank en een pistool onder je kussen, zonder je dagenlang te wassen, dat wil toch iedere vent? (Wassen gebeurde wel ´automatisch´ als je op je paard met al die koeien door een rivier reed...) 


1 opmerking:

  1. Dit liedje kon ik ook niet! Maar je brengt wel meteen een scala favoriete series en films op mijn netvlies!! Bonanza en Winnetou vond ik prachtig!! Waar ieder "normaal" meisje droomde dat ze een prinses wou zijn had ik meer op met een indiaanse of squaw,of een cowgirl maar die zag je amper. De dames en meisjes van de cowboys in die films stonden alleen maar in de keuken of zoiets damesachtigs te doen, daar vond ik echt niet veel aan! ;-)
    Volgens mij waren die Winnetoufilms tot voor een paar jaar geleden nog wel eens op een of andere Duitse zender, of met Kerst hangt me iets van bij ook.

    Geweldig spannend vond ik dat vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen