woensdag 7 december 2011

Moment


De lucht is opgeklaard
loodgrijs
maakt plaats 
goud-geel 
krijgt ruim baan

Mijn lief bakt pepperkaken
Noorse koekjes voor de kerst

De drie koningen
staan in de sneeuw,
kijken me goedmoedig aan
vanaf het dressoir

Good old Doris Day
87 jaar inmiddels
is a´caroling
met ´n eeuwig jonge keel

Het jaarwiel draait zich opnieuw
als de deeghaken van de mixer
door het deeg zonder begin of eind

De oven verwarmt de keuken
de geur verwarmt mijn hart
De kerstboom verlicht de kamer
de sfeer verlicht mijn hart

Simpelweg geluk
ik voel me zo senang
genoeg voor de dagen
die nog komen gaan
het hele jaar erna!

Robert 

2 opmerkingen:

  1. Prachtig sfeerbeeld met mooie metaforen!!
    "Het jaarwiel draait zich opnieuw
    als de deeghaken van de mixer"

    Wow, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen