zondag 27 januari 2013

Uitdaging dag 11

Deze is heel makkelijk! Ik kocht hem van mijn zakgeld en ben geloof ik 3x terug gegaan, omdat ´ie het niet deed´. Ik baalde als een stekker, want de single sloeg telkens stukjes over en dat vond ik niks. De prachtige muziek en uithalen in de zang en dan stukjes missen, terwijl ik mijn zakgeld er aan spendeerde? Dacht het niet. De man van de platenzaak vertelde me op een gegeven moment dat het niet lag aan het plaatje, maar aan de lengte van de song, die was iets te veel gevraagd, waardoor de groeven van het ding te dicht bij elkaar lagen en de naald het niet kon bijbenen en zomaar een paar groeven opschoof automatisch. Een nieuwe naald zou de uitkomst brengen. Nou mooi niet, dacht ik. Lekker commercieel, bovendien was mijn zakgeld op. Later had ik hem op een lp, dus loste zich alles op. Maar wat een prachtige song, een mooie clip, ook iets was we nog nooit hadden beleefd, die schitterende beelden op tv bij een hit. Queen was daar erg goed in trouwens. En nu na al die jaren nog steeds een klassieker, helemaal terecht wat mij betreft. Ik krijg hetzelfde gevoel bij Barcelona, het lied dat Freddy Mercury schreef voor zichzelf en Montserrat Caballé, waarin ze samen uithalen...de rockzanger en de opera-diva, die normaal Puccini zingt etc. Net moeder en zoon...





1 opmerking:

  1. Ben niet zo'n Queenfan normaal gesproken, maar deze is wel prachtig! En je hebt gelijk wat betreft "Barcelona", die vind ik stiekem misschien nog wel mooier/aparter dan deze!
    Toppie;-)

    BeantwoordenVerwijderen