vrijdag 18 januari 2013

Brief

Geachte mevrouw van de V.,

Het valt mij op dat, geheel buiten uw schuld om, naar ik aan neem, er berichten verschijnen over u en uw situatie. Je kunt geen krant openvouwen, geen radio aan zetten of tv of we worden overspoeld met nieuws over u.
Deze week zat ik argeloos te kijken op de vroege morgen naar een toch alom gerespecteerde tv-show. Een wat enge nicht zat achter de desk met geverfde haren en gesoigneerde nagels. Naast hem zat de hostess met blonde lokken besmuikt te lachen. Ik slurpte zachtjes aan mijn eerste koffie. De honden soesden op hun kussen. Kortom, het leven was goed ´s ochtends om kwart over 7. De nicht begon te oreren. U zou, op het punt van scheiden een uurtje met uw aanstaande ex geconverseerd hebben. Dat meldde uw en zijn advocaat vertelde hij verlekkerd. Ook zou een bevriende dame zich er bij gevoegd hebben. Helemaal kon ik het niet volgen, maar uiteindelijk kwam het er op neer, zo meldde hij, dat u en hij ´het´weer gingen proberen. 
Nou laat mij dat stoïcijns, met alle respect. Ik heb om kwart over 7 wel andere zaken aan mijn hoofd. Of ik dien te gaan strijken b.v. en wat we die avond zullen eten. Enfin, u begrijpt me wel, grote mensenzaken, zal ik maar zeggen.
Ongevraagd getrakteerd te worden met een ´dame´ die zelf net haar lover verlaten heeft en met een ijselijk gezicht die man zit te ´voeden´ met vragen, waarop hij van alles verlekker insinueert, dat schiet me in het verkeerde keelsgat. Ik snap met de beste wil van de wereld niet, waarom we dit allemaal zouden moeten weten. Begrijp me goed: ik gun u het allerbeste. Tv.-shows door heel het land, ondergoed-modellenwerk(zag ik u onlangs in een Noordelijk land hangen in een leuke bra bij een lingeriezaak), op de rode loper met wie u maar wilt. Ik ken u niet persoonlijk, dat hoeft ook niet. Maar ik betreur dit soort incidenten ten hoogste. Geen zinnig mens, wat ie ook uitspookt in zijn of haar werk, zijn of haar privéleven hoort dit soort bagger over zich heen te krijgen, hoeveel die ook verdient of beroemd is of  a wannabe bekendheid nastreeft.
Ik begrijp werkelijk niet dat zo´n overspannen vent of zo´n ijskonijn het nodig vinden om u door het slijk te halen en dan op zo´n manier, dat het niet door de ex-lover van zo iemand juriidisch aan te pakken is. Misschien bent u er inmiddels aan gewend en veegt u er op zijn hollands gezegd uw derriere aan af. Maar het gebrek aan fatsoen zit me dwars. Ga toch lekker naar je volkstuintje schoffelen, of breien voor Somalië of een klompendans instuderen, denk ik dan. Doe iets nuttig! 
Afijn, u begrijpt waar ik naar toe wil. Dus wil u, mede namens alle fatsoenlijke medelanders het allerbeste toewensen, waar en met wie u maar wilt, alle gezondheid en geluk, Gods zegen(indien gewenst) en zo meer.
Hoogachend en met vriendelijke Gruesse, Robert

1 opmerking:

  1. Hahaha, okay ik zie het weer eens voor me. Het ging waarschijnlijk over Raf en Silvie en de vrouw van Bouhlarouz die een vriendin is van Silvie...
    Bleeeh, of er inderdaad geen urgenter nieuws is dan een scheiding in voetballand. Boeiend, 1 op de 3 stellen gaat uit elkaar maar daar hoor je toch ook niet alle sleez and dirt over?
    Ijskonijn is die madam Jinek (denk ik) maar die nicht kan ik niet plaatsen even.

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen