dinsdag 15 januari 2013

SNEEUWDAG



Ik was in het rijk
van de Sneeuwkoningin
Ik stopte met denken
zo kwam ik er in

Het was er zo mooi
zo wit en zo stil
Ik vergat wat ik moest
wat ik zou en nog wil

Stap ook in het rijk
en kom er maar in
Wordt ook zo mooi 
zo wit en zo stil

Hier is er geen euro
of crisis te zien
geen auto te horen
en geen vliegmachien
alleen het geluid
van engelenmuziek
niks te zeggen
geen enkel repliek

Hier is slechts nog sneeuw
onder voeten te kraken
een dag lijkt een eeuw
geen haast om te maken

Alleen nog wat vlokken
die zie je dan stuiven
en wit-lange takken
die zacht naar je wuiven

Stap ook in het rijk
en kom er maar in 
in het rijk, in het rijk
van de Sneeuwkoningin



1 opmerking:

  1. Wow .... mooi beeldend genot. Rust, geen ellende. Puurheid in optima forma!

    BeantwoordenVerwijderen