dinsdag 29 november 2011

Sexy

We worden doodgegooid met de uitslag van een enquete. Het blijkt dat een Brabants accent het meest sexy wordt gevonden door de goegemeente in ons kleine kikkerlandje, zowel bij vrouwen als mannen.
De zachte g, daar schijnt het in te zitten. Ik ben er niet blij mee. Als geboren Brabander, die ´ontsnapt´ is naar Limburg spreek ik uitsluitend met een boterzachte g. Ik weet niet anders.
Zonder arrogant te willen zijn, mocht ik me jarenlang verheugen op aandacht van mensen die me aantrekkelijk vonden, van beiden seksen. Dat is natuurlijk mooi, zolang het binnen de perken blijft. Inmiddels is mijn huid valer geworden, mijn gewicht is aan de hoge kant, ik dien een leesbril te gebruiken en draag speciale schoenen, die gezond zouden moeten zijn. Allemaal in de hoop dat het mijn sexappeal zou verlagen. Nou vergeet het maar...geen enkel effect! Want vergis u niet, het pad van een sexy Brabander gaat niet over rozen. Overal glimlachen, steelse blikken, knipogen  zijn je deel of erger! Een aai hier, een zacht kneepje daar. Een kushandje uit de verte. Allemaal mee te leven. Spontane omhelzingen als je ze niet verwacht, dat is alweer andere koek. Huwelijksaanzoeken, onbetamelijke voorstellen, al dit soort dingen zijn aan de orde van de dag.En velen weten van geen ophouden, wat je ook zegt of doet. Je haren drie weken niet wassen, deodorant weggooien, oude kleding dragen, extra veel chocolade eten en mayonaise om puistjes te creëren. Mank lopen, lispelen, stotteren, kontkrabben, neuspeuteren, winden laten, eksterogen tonen, wratten en eeltplekken. Onderuit gezakt gaan zitten. Voor niemand opstaan, voordringen in een rij. Vals zingen, onaardig tegen kinderen, honden en ouden van dagen, dubbel parkeren voor een winkelingang. Geloof me, ik heb het allemaal geprobeerd. Niks helpt... God zij dank kan ik terecht bij mijn familieleden en andere Brabanders.
Al die tijd heb ik al deze aandacht geleefd in de veronderstelling dat het hier een persoonlijke kwaliteit betrof.
Dat blijkt dus ijdele hoop. Zoiets komt hard aan, dat kan ik u wel vertellen. Ik overweeg een aanklacht in te dienen bij de rechter. Ook een sexy Brabander heeft gevoel. Daarmee zou ik ook andere enquetes kunnen verbieden. Ik haat onderzoekers, zoveel is duidelijk. Voorlopig trek ik me terug in bed, blijf binnen, trek de bel uit en zet mijn gsm af. Het nummer en mijn adres houd ik angstvallig geheim. Nee, ik zeg niet waar, ook niet tegen een hoog bedrag...anders begint het weer! Tot het volgende onderzoek, dat zal blijken dat de Friezen of Zeeuwen een gekmakend, vet geil accent hebben. Maar ik zie dat de eerste jaren niet gebeuren helaas. Zo wordt een mens depri. Daarom zou ik willen zeggen tegen de onderzoekers : Ge wordt bedankt! Bah!

Vanmorgen zag ik een Amsterdammer, die aardig in zijn wiek geschoten was. Tja, het is natuurlijk niet niks als je door mensen ver onder de rivieren overtroeft wordt. Hij was er ziek van.
Ach, voor alle Groningers, Twentenaren, Utrechters, Achterhoekers en andere iets minder sexy Nederlanders: jullie zijn vast ergens anders goed in! Zuinigheid, koppigheid, krentenwigge bakken, schoffelen, vogels imiteren, kaas snijden, dat zijn ook fantastische kwaliteiten. Zo belangrijk is het nou ook weer niet. O ja, en ga vooral geen zachte g nadoen, dat is zoooo zielig! Het wordt nl niks. Eén voordeel heeft het wel! Bedenk dat goed! Jullie worden nooit onnodig lastig gevallen door verliefde blikken, omdat alle ogen gericht zijn op de Brabanders. Maar jullie hoeven nooit het bed in te kruipen met het dekbed over je hoofd, terwijl je depri bent bedenken hoe je al die belangstelling zult vermijden. Onze enige troost is dat we snel oud en lelijk mogen worden, al vrees ik dat dat niet eens helpt. Want de zachte g blijft klinken....en om ons heen worden de knieën zo slap als onze g. Al zitten die dan veilig in een rolstoel of achter een rollator, de bonige knuistjes vastgeklemd om de handvaten....

2 opmerkingen:

  1. Whahahha, tis wat he!! Heerlijk sarcastisch blog, druipend van humor.
    Gezellige geniale gekkerd van een bloggerd bende gij tog ok! ;)

    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt vrouwke! Ik daacht al, volgens mij benk wel wa op dreef....Houdoe! ;)

    BeantwoordenVerwijderen