woensdag 25 januari 2012

Uitgekomen droom


Eindelijk!
Ik hoor er bij!
Bij de mannen,
bij de kerels
en de heren!
Dus is het nu de hoogste tijd
om ook ´s te flaneren
en leer ik stap voor stap
om lekker te gaan kuieren
een soort van zeg maar 
 lopende te luieren
en af en toe 
te stoppen, te kijken
en te zitten
in weer en wind
of lekker in de zon
maar zonder te gaan pitten!
Op een terras,
een bankje
of zomaar ´n balkon
Op ´n tafeltje
staat wijn of cappucino klaar
dat is mijn pauze... hier
 ik kijk naar mensen..daar!

Als kind heb ik er van lopen dromen
nu wordt het eindelijk écht
zit ´t er stilaan aan ´t komen
                                                              Waar zal ik na ´t kuieren
                                                              nu eens van gaan dromen?

`t Valt nog niet mee
om te horen bij de heren
maar ja, ik ben tenslotte nog
niet gans volleerd
in de kunst van ´t flaneren

Dat gaat, net zoals bij lopen
voorzichtig, stap voor stap
ik ben verdorie 
zo lijkt het nu 
weer terug in de tijd
terug bij
Dikkertje Dap!
Maar dat kan mij
in het geheel niet deren,
Ik hoor er bij! 
Ik kuier en flaneer!
Ik ben één met de heren!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten