donderdag 27 oktober 2011


In het verleden heb ik me gewaagd aan Russische klassieke schrijvers. Bijna geen enkele was veilig voor mij! Gogol, Toergenjev, Tjechov, ze boeiden me mateloos. Nu is het Russische volk eentje dat haar schrijvers eren. Ze worden daar op handen gedragen. Aan eentje ben ik niet begonnen: Leo Tolstoj. Toch behoort hij zeker tot de groten daar. Gelukkig is het zo, dat van tijd tot tijd romans van zijn had verfilmd worden. Nu dus weer.
En aangezien we het Blue Ray-tijdperk zijn ingegaan, kunnen we ongegeneerd genieten van goeie kwaliteit films of serie´s. Onze nieuwste aanwinst is ´War and peace´. Heerlijk om bij weg te zwijmelen, meer dan 400 minuten in 4 delen, door de BBC verflimd, dit kostuumdrama.
Grappig is om eens eerdere versie´s te bekijken via Youtube met b.v. Audrey Hepburn en Henry Fonda.

1 opmerking:

  1. Je hebt zo te zien nog genoeg om bij weg te dromen op herfstige avonden qua films/series kijken! Heerlijk als de wind om je huis giert. alhoewel de zon je nu nog ff overhoop probeert te schijnen. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen