vrijdag 31 januari 2014

Bericht van down under

Voordat het een ieder ontgaat, meld ik het maar even: de oudste vogel ter wereld is ter ziele. In de woonplaats Adelaide, Australië door euthanasie de laatste adem uitgeblazen. In de dierentuin. Het betreft een flamingo. Liefst 83 jaar oud. Greater heette de vogel. Groter dan wat, denk ik dan meteen? Geen idee. Ook niet dat zo'n vogel of welke gevederde vriend op deze planeet zo oud kon worden. Of zelfs ouder nog. Ik vraag me af wat de standaard is om af te lezen, dat het tijd wordt voor de dokter. Laat staan voor de laatste prik. Dat ie niet meer op één poot kan staan, langer dan een kwartier? Dat er teveel veren uitvallen? Of dat ie last van reuma heeft in dat water? Misschien dat zijn bek wat botter is geworden of dat ie minder eetlust heeft? Wie zal het zeggen...Een mooie vogel. Ze schijnen niet te hebben geweten of het een mannetje of een wijfje was. Ik snap dat dat niet makkelijk is bij vogels. Maar kom op, 83 jaar, dan heb je toch wel effe tijd om het dier voorzichtig op de rug te leggen en een dierenarts met warme handen te laten zoeken, terwijl de assistente de veren opzij drukt? Hoe dan ook...hij was roze. Ik bedoel maar, u moet niet gek opkijken als er meer vreemde vogels heel oud worden. Geslachtsloos...Hier onder een portret. Mooi he?

 

1 opmerking:

  1. Hahahahahaha ..... sorry, maar ik lig ff helemaal in een deuk!
    Wat weet je het weer lekker sarcastisch neer te zetten!!
    Jammer dat ie niet nog ff heeft volgehouden, ze hadden hem/haar als mascotte kunnen gebruiken in Sotsji! Roze en geslachtsloos, had Poetin misschien niks op tegen gehad, de loser ;-)

    Maar wel een prachtige vogel, dat dan weer wel!!

    BeantwoordenVerwijderen